לקריאה נוספת

סל מיומנויות תקשורת לזיהוי בסימולציות בחינוך

נכתב על-ידי: ד"ר עמליה רן וד"ר גלי נהרי

תהליך הלמידה בסדנת הסימולציה מבוסס על התנסות ותחקיר הממוקדים באופן שבו מיומנויות התקשורת של המתנסה באות לידי ביטוי בהתנהלותו האוטומטית במצב קונפליקטואלי. אפשר למנות כמה מיומנויות תקשורת מרכזיות, הבאות לידי ביטוי בסימולציה ויכולות לסייע בהתמודדות עם מצבים קונפליקטואליים בחינוך, ובהן: הבעת אמפתיה, הקשבה פעילה, בירור ושאילת שאלות, הבעת אכפתיות, אסרטיביות, הבעת כבוד, מתן חיזוקים חיוביים, מתן מענה ויצירת מוטיבציה.

למידע נוסף, ראה: סל מיומנויות תקשורת לזיהוי בסימולציות בחינוך 

קובץ להכשרת צוותים חדשים במרכזי סימולציה

נכתב על-ידי: ד"ר עמליה רן וד"ר גלי נהרי

בצוות מרכז הסימולציה חברים ראש אקדמי, צוות פיתוח והדרכה, מנחים
מקצועיים (בעלי השכלה פורמלית בהנחיית קבוצות), שחקנים מקצועיים (בעלי
השכלה פורמלית בתחום המשחק), מתאם סימולציות (תכנים, היקפים ולו"ז), איש
לוגיסטיקה (לתיאום מיקום, קבלת פנים, כיבוד וליווי במהלך ההתנסות) וצוות טכני
הכולל צלמים ואנשי מערכות מידע. צוותים אלו עוברים הכשרות והדרכות בתחום הסימולציה.

למידע נוסף, ראה: קובץ להכשרת צוותים חדשים 

קובץ להכשרת צוותים חדשים

נכתב על-ידי: ד"ר עמליה רן וסופי דלאל

עם המעבר ללמידה מרחוק בגין משבר מגפת הקורונה עולה ביתר שאת הצורך
לחשוב מחדש על אופני הלמידה וההוראה, על הכשרת מורים והקניית מיומנויות
תקשורת בין-אישית, ועל קידום למידה חברתית-רגשית דווקא בעת הזאת. נייר
עבודה זה, שנכתב עבור התוכנית הארצית למרכזי סימולציה, מציג מודלים שונים
של סימולציה מקוונת, הפועלים לפי עקרונות ה”קול קורא” של משרד החינוך לקיום
סדנאות סימולציה בחינוך שנוסחו לאור הנסיבות החדשות.

למידע נוסף, ראה: סימולציה מקוונת – נייר עבודה מספר 1 – עברית 2020

סימולציות מקוונות - נייר עבודה מספר 1 - ערבית

נכתב על-ידי: ד"ר עמליה רן וסופי דלאל

إزاء الانتقال إلى التعلّم عن بُعد، جرّاء انتشار وباء الكورونا، نشأت حاجة ملحة إلى إعادة التفكير من جديد بطرق التعلّم وأساليب التعليم، بتأهيل المعلمين وإكساب مهارات التواصل بين الأشخاص، وبتطوير التعلّم الاجتماعي والعاطفي، في هذه الفترة بالذات. تعرض ورقة العمل هذه، التي أعِدّت للبرنامج القطري لمراكز المحاكاة، نماذج (موديلات) مختلفة للمحاكاة عبر الانترنت، تعمل وفق مبادئ "النداء – קול קורא" الذي أصدرته وزارة التربية والتعليم لتنظيم وإقامة ورشات محاكاة في جهاز التعليم.


למידע נוסף, ראה: 
סימולציות מקוונות – נייר עבודה 1 – ערבית 2020

Simulation-based learning in the context of peer learning from the perspective of preservice teachers: a case study
Orna Levin, Heidi Flavian

To cite this article: Orna Levin & Heidi Flavian (2020): Simulation-based  learning in the context of peer learning from the perspective of preservice teachers: a case study, European Journal of Teacher Education.

To link to this article: https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1827391 

לחצו להורדה כקובץ PDF

השפעת משחקי תפקידים סימולטיביים בקבוצה על העצמה פסיכולוגית בהקשר של התמודדות עם דילמות אתיות במקרי אלימות בבית הספר 
יפעת דוידוף, אורלי שפירא-לשצ'ינסקי

מטרת המחקר הייתה לבחון את השפעתם של משחקי תפקידים סימולטיביים קבוצתיים על העצמתם הפסיכולוגית של מתכשרים להוראה בהקשר של התמודדות עם דילמות אתיות במקרי אלימות בבית הספר. מממצאי המחקר עולה כי כאשר מאפייני הדילמות האתיות בשתי קבוצות הניסוי דומים, ההשתתפות בסימולציות תורמת באופן מובהק לשיפור בתחושת ההעצמה הפסיכולוגית של החברים בקבוצה בכמה היבטים: ביטחון עצמי, תחושת שליטה ויכולת לקבל החלטות מושכלות באשר לטיפול באלימות. לפירוט המחקר והממצאים הורידו את דפים 74, הוצאת מכון מופ"ת.

לחצו להורדת הקובץ
Using a simulation-based process to select applicants: enhancing quality evaluation of a teacher education programme
Orna Levin, Bilha Paryente

 The current study examined the experience of applicants to teacher-education  programmes after participating in a simulation-based selection (SBS) process. Given the novelty of using SBS in the field of education, we decided to examine the efficacy of SBS in a cohort of teacher- education applicants (rather than among preservice teachers). We assumed that this population’s feedback regarding the efficacy of the assessment process would be less biased than the
feedback from those already enrolled in the teacher-education programme.

לחצו להורדת קובץ PDF